wtorek, 10 grudnia 2013

Cynamonowe ciasteczka w kształcie choinek;)

Jutro jak co roku w przedszkolu moich dzieciaków będzie Kiermasz Świąteczny na który tym razem zrobiłam ciasteczka cynamonowe w kształcie choinek. Przepis na te ciastka znalazłam na tej stronce Ciastka cynamonowe i powiem szczerze nie zawiodłam się, są naprawdę bardzo smaczne. Trzeba uważać, aby ich za długo nie piec, bo wtedy stają się lekko twarde, ale jeżeli do tego nie dopuścimy to po prostu miód w ustach;). Choinki gdzieś zobaczyłam w internecie, a że jest to Kiermasz Świąteczny to wpasowały mi w nastrój.





 
 
 








Składniki na ok 50 ciasteczek:
  • 100 g margaryny
  • 1 jajko
  • 120 g cukru
  • 1 łyżka cynamonu ( ja dałam więcej)
  • 250 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 


Wszystkie składniki szybko wymieszałam ze sobą i wyrobiłam ciasto. Następnie rozwałkowałam je na grubość ok 1 cm, i zostawiłam go w rękach moich dzieciaków, które wykrawały sobie tylko wiadome kształty;) Ja wróciłam do kuchni i zrobiłam kolejna porcję ciasta, z której foremkami w kształcie kwiatków ( 4 rozmiary foremek) wycięłam ciasteczka.
Piekłam je do lekkiego "zbrązowienia" w temperaturze 160 stopni C. Moment zakończenia pieczenia tak naprawdę zależy od piekarnika, dlatego należy po prostu przyglądać się ciastkom.
Po upieczeniu ciasteczka ostudziłam i posmarowałam lukrem. Smacznego;) 



Składniki na lukier:
  • 1 białko kurze
  • 1 szklanka cukru pudru
  • olejek zapachowy ( jaki zależy od gustu;)
Białko ubiłam na sztywno, następnie stopniowo po łyżeczce dodawałam cukier puder, na końcu dodałam olejek.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.