niedziela, 8 grudnia 2013

Owsiane ciastka dla diabetyków.

Co jakiś czas na moim blogu będzie można znaleźć ciasta dla diabetyków. U mojego dziadka wykryto cukrzycę, więc moja mama zapytała się czy nie mogłabym wrzucać jakiś przepisów na coś słodkiego dla diabetyków.
Szukałam w internecie stronek na których mogłabym znaleźć takie propozycje i odkryłam te stronkę :  www.diabetologiaonline.pl


 
 
 
 

 
 
 
Składniki na 12 ciasteczek :

• 6 łyżek płatków owsianych górskich 
• 6 łyżek otręb owsianych 
• 2 łyżki nasion słonecznika 
• 100 g chudego twarogu  
• 1 jajko
• 3 łyżki miodu 
• 1 łyżka otartej skórki z cytryny 
• szczypta soli
 

Twaróg zmiksowałam z jajkiem na gładką masę dodałam miód, skórkę z cytryny i całość przełożyłam do miski. Następnie na patelni uprażyłam słonecznik, dodałam go do masy wraz z otrębami i płatkami, wszystko wymieszałam delikatnie łyżką, nie należy miksować (jeżeli ciastka nie są robione dla cukrzyków można dodać rodzynki i inne suszone owoce).
Formowałam niewielkie ciasteczka, które piekłam w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C w oryginalnym przepisie czas wynosił 13 minut jednak ja piekłam nieco krócej do "zbrązowienia" ciasteczek. Smacznego;)

 

8 komentarzy:

  1. Będę tu zaglądała. Też mam cukrzycę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się częściej wpisywać smakowitości dla diabetyków;)

      Usuń
  2. dobre ale troszkę zmodyfikowałem dodając cynamon kokos,orzechy włoskie ,sezam warto spróbowac polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cynamon jest świetny dla chorych na cukrzyce, także to świetny pomysł na pewno spróbuję, także z pozostałymi dodatkami;)

      Usuń
  3. Z tym miodem to nie bardzo, przecież miód ma wysoki indeks glikemiczny, a przecież diabetycy muszą ograniczać / rezygnować z produktów o wysokim indeksie glikemicznym, zamiast miodu proponuję użyć fruktozy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą w temacie indeksu, oczywiście możesz wymienić miód na fruktozę. Ja pozostanę przy miodzie, który w minimalnych ilościach jest przyswajany przez diabetyków.Każdy świadomy chory wie ile można zjeść takich ciasteczek. Życzę dużo zdrówka 😊

      Usuń
  4. Na jakiej mące upiec normalne ciasto dla diabetyków w dodatku z trzustką pooperacyjną????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, ale nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, dlatego wolę nie wypowiadać się przy tak poważnej dolegliwości. Bo wiem, że moja błędna odpowiedź może mieć poważne skutki dla Pani zdrowia. Życzę zdrowia ☺️

      Usuń

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.