sobota, 26 października 2013

Mocno czekoladowe kruche ciasteczka

Za kilka dni mój Adaś będzie miał pasowanie na przedszkolaka, zobowiązałam się, że z tej okazji zrobię ciasto i jakieś małe ciasteczka. I teraz testuję kruche ciastka.
Ten przepis znalazłam kiedyś w jakiejś gazetce i pomyślałam, że czas najwyższy upiec te cudeńka,
są to ciasteczka mocno czekoladowe, mocno kruche i słodkie. Ja nie jestem smakoszem ciasteczek, ale po szybkości znikania wnioskuję, że ciasteczka są pyszne.













Składniki na 20 podwójnych dużych ciasteczek:
  • 125 g masła
  • 1 szklanki cukru pudru
  • 1 jajko
  • 2,5 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki kakao
  • olejek cytrynowy
  • dżem
Masło utarłam z cukrem na puszystą masę, następnie dodałam jajko i pozostałe składniki. Wszystko zagniotłam, ciasto  rozwałkowałam na grubość ok 5 mm. Wycięłam parzystą liczbę dużych serc, w połowie z nich mniejszą foremką wycięłam małe serca. Wszystko upiekłam w temperaturze 180 stopni C przez 10 minut.

Składniki na lukier:
  • 1 białko
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • olejek cytrynowy
Do miseczki wbiłam białko, wsypałam cukier i ucierałam do momentu uzyskania białej masy.


Wykonanie ciastek:

Ciasteczka bez dziurek posmarowałam dżemem jabłkowym, położyłam na nich ciastka z okienkiem, które posmarowałam lukrem. Smacznego;)

2 komentarze:

  1. Dziękuję;) Najtrudniej jest dekorować, kiedy maluchy "szumią" za uszami " ja chcie ciastestćka";)

    OdpowiedzUsuń

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.