wtorek, 27 listopada 2012

Słodka niedziela.

 Moja kochana rodzinka nie wyobraża sobie niedzieli bez czegoś słodkiego. W ubiegłą sobotę byliśmy na urodzinach u znajomych, więc w piątek piekłam tort, o którym opowiem w najbliższym czasie. Oczywiście, kiedy go robiłam  mój najmłodszy szkrab, co jakiś czas wpadał do kuchni
z okrzykiem "baba", co w wolnym tłumaczeniu znaczy ciasto. Jaki był smutek, kiedy powiedziałam, że to nie dla nas tylko dla wujka.
Przyszła niedziela, a ja nic słodkiego nie mam. Przypomniał mi się wtedy bardzo szybki i smaczny przepis na ciasto szwedzkie, dostałam go kiedyś od koleżanki, nastąpiło nerwowe poszukiwanie
w moich przepisach, no i .....udało się znalazłam!!! ;)

Ciasto szybko zniknęło ze stołu jest naprawdę godne polecenia.







Ciasto szwedzkie
Składniki:
  • 3 jajka
  • 130 g mąki
  • 180 g cukru
  • 100 ml wrzącej wody
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Całe jajka ubić z cukrem puszystą, jasną masę ( im dłużej będziemy ubijać tym lepszy biszkopt nam wyjdzie). Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, całość przesiać i dodać do masy jajecznej wymieszać. Na koniec dodać wrzącą wodę i wymieszać. Wylać do formy.
Do ciasta została użyta forma o średnicy 27 cm, ponieważ my nie lubimy zbyt grubych biszkoptów, jeżeli chcecie mieć grubsze ciasto należy użyć formy o średnicy 20 cm.
Ciasto piec w temperaturze 170 stopni ok. 40 minut, do tzw. suchego patyczka.
Po upieczeniu należy lekko wystudzić ciasto i jeszcze ciepłe przekroić na pół.


Składniki na sos waniliowy:

  • 125 g masła
  • 4 łyżki cukru waniliowego najlepiej z prawdziwą wanilią
  • 100 ml mleka

Wszystkie składniki na sos gotować ok 10 minut do zgęstnienia sosu.
Tak powstały sos lekko ostudzić i wylać na dolną jeszcze ciepłą część ciasta.
Posypać cukrem pudrem z dodatkiem cynamonu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.