środa, 25 listopada 2015

Tort dla trójki najlepszych dzieciaków.

Jak ten czas szybko leci jeszcze niedawno moja siostra urodziła swoją śliczną córeczkę, a teraz ta dziewuszka wyrosła na piękną młodą kobietkę i ma 18 lat. Moja Basieńka, która ma 7 lat i Adaś, który za klika dni będzie miał 5 lat. Z wszystkich tych okazji zrobiłam dla dzieciaków jeden tort.
Szczerze mówiąc nie miałam na niego pomysłu i jakoś mi tak wyszedł, chyba był dobry, bo wszyscy go chwalili.

















Składniki na biszkopt:
  • 8 jajka
  • 2 szklanka cukru
  • 2 szklanka mąki
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżka octu
  • 4 łyżeczki proszku do pieczenia


Całe jajka wbiłam do miski i ubiłam z cukrem do białości im dłużej będziemy ubijać tym lepiej (ja najczęściej ubijam około 10 minut). Dodałam przesiane mąki, proszek do pieczenia i wszystko wymieszałam, na sam koniec dolałam ocet.
Ciasto przelałam do formy 38 cm x 25 cm i piekłam w temperaturze 170 stopni C na złotawy kolor ( do tzw. suchego patyczka).


Składniki na masę budyniową:

  • 500 ml mleka 
  • 5 żółtek
  • 140 g cukru
  • 2 cukry waniliowe
  • 1 budyń waniliowy (60 g)
  • 200 g masła
  • 200 ml śmietanki 30%
Żółtka utarłam z cukrami na puszystą masę, następnie dodałam mąkę, budyń oraz 100 ml mleka. Pozostałe mleko zagotowałam i stopniowo dodawałam do masy jajecznej nie przerywając jej  mieszania. Po połączeniu wszystkich składników powstałą masę przelałam do garnka i gotowałam do czasu uzyskania konsystencji gęstego budyniu . Masę pozostawiłam do wystudzenia, przykryłam ją folią spożywczą, dzięki temu nie powstanie twarda "skórka".
Masło dokładnie utarłam, następnie dodawałam do niego nie przerywając mieszania po łyżce masy budyniowej. 
Śmietanę ubiłam na sztywno i dodałam do masy budyniowej delikatnie całość wymieszałam. 


Składniki na bitą śmietanę:
  • 800 ml śmietany 30%
  • 100 g białej czekolady
  • 2 łyżeczki rozpuszczonej żelatyny
  • 3 zagęstniki do śmietany ( opcjonalnie)
Śmietanę ubiłam na sztywno. Białą czekoladę połamałam wrzuciłam do miski, którą położyłam na garnku z wodą całość podgrzewałam na gazie do momentu,gdy czekolada zaczęła się rozpuszczać w tym momencie wyłączyłam gaz i mieszając czekoladę doprowadziłam do jej całkowitego rozpuszczenia.
Do ubitej śmietany wlałam czekoladę i żelatynę całość dokładnie wymieszałam. 


Składniki na polewę z białej czekolady:
  • 100 g białej czekolady
  • 200 g śmietany 30 %
  • 2 łyżeczki żelatyny
Śmietanę zagotowałam w rondelku, ściągnęłam z gazu i dodałam połamaną czekoladę, mieszałam całość do całkowitego rozpuszczenia czekolady. Następnie dodałam rozpuszczoną żelatynę i dokładnie wymieszałam.

Wykonanie ciasta:

  • 1/2 małej puszki masy kajmakowej 
  • 1 słoiczek dżemu śliwkowego kwaśnego
Biszkopt przekroiłam na pół, oba blaty nasączyłam ponczem. Spodni blat posmarowałam dżemem śliwkowym i masą budyniową, przykryłam drugim blatem ciasta, który posmarowałam masą kajmakową i bitą śmietaną. Ciasto włożyłam do lodówki do momentu, aż bita śmietana będzie bardzo stabilna. Po wyciągnięciu ciasta z lodówki polałam go polewą z białej czekolady i wstawiłam całość na noc do lodówki. Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.