środa, 25 listopada 2015

Kruche ciasto z dynią.

Jesień to czas przetworów, cudownych owoców i warzyw. Jak co roku w naszym domu pojawiły się dynie i zupa dyniowa. Pewnego dnia dostałam od znajomej dynię , która nie do końca była dobra na zupę, więc zdecydowałam się na zrobienie ciasta, dokładnie mówiąc tarty.








Składniki na kruche ciasto:

  • 300 g mąki 
  • 100 g cukru
  • 200 g margaryny
  • 2 żółtka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Z wszystkich składników ugniotłam ciasto, z którego uformowałam kule i włożyłam całość do lodówki na pół godziny.

Składniki na masę dyniową:
  • 1 mała dynia
  • 1 marchewka
  • 100 g białej czekolady
  • cukier do smaku 
  • 1 olejek migdałowy
Dynię i marchewkę obrałam, pokroiłam na małe kawałeczki i wszystko w niewielkiej ilości wody gotowałam do miękkości. Następnie całość dokładnie zmiksowałam blenderem dodałam olejek migdałowy i cukier do smaku. Masę jeszcze chwilkę gotowałam.


Wykonanie ciasta:

Piekarnik nagrzałam do 180 stopni C. Po wyjęciu ciasta z lodówki rozwałkowałam go w formie o wymiarach 24 x 28 cm,  boki blaszki były także pokryte ciastem,  włożyłam ją  do piekarnika i piekłam ok 10 minut, aż do zrumienienia się ciasta. Następnie wylałam na podpieczony placek masę dyniową i ponownie włożyłam do piekarnika na ok 20 minut (do ścięcia się masy). Po upieczeniu ciasta do jeszcze ciepłej masy wkładałam połamana tabliczkę czekolady. Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.