niedziela, 17 maja 2015

Tort bezowy z truskawkami.


Dzisiaj chciałabym przedstawić drugą odsłonę ciasta bezowego. Wielkimi krokami zbliża się czas truskawek, więc stwierdziłam, że warto spróbować  bezy z tymi owocami. Najczęściej spotykam się z wykorzystaniem serka marscapone, jakoś nie podchodzi mi on, ja natomiast zakochałam się w serku typu włoskiego. Jego lekko słonawy smak powoduje, że masa jest niezwykle zaskakująca. Moim najbliższym to ciasto bezowe bardzo przypadło do gustu, więc to ciacho na pewno zagości w moim domu na stałe. 











Składniki na ciasto:

  • 10 białek 
  • 420 g cukru
  • 1,5 łyżeczki mąki ziemniaczanej
  • 1,5 łyżeczki soku z cytryny


Pierwszym krokiem przy robieniu tego ciasta jest narysowanie na papierze do pieczenia 3 krążków o średnicy ok 20 cm ( ja do tego celu wykorzystuję talerzyk lub pokrywkę) Następnie ubiłam  białka na sztywną pianę, dalej nie przerywając ubijania dodawałam po jednej łyżce cukru (bardzo ważne jest to, aby nie wsypywać jednorazowo dużej ilości cukru, bo zepsuje się nam beza). Na końcu dodałam mąkę ziemniaczaną, sok z cytryny i delikatnie wymieszałam. Masę wyłożyłam na narysowane koła i piekłam 1,5 godziny w 100 stopniach C ( termoobieg). Po upieczeniu pozostawiłam w piekarniku do ostygnięcia.( Ja bezę robię dzień wcześniej, aby mogła sobie ostygnąć przez noc).


Składniki na masę:
  • 450 ml śmietany 30 %
  • 275 g serka typu włoskiego
  • 500 g truskawek
  • cukier pudru do smaku
Do serka dodałam 50 ml śmietany i zmiksowałam do uzyskania gładkiej masy. Pozostałą śmietanę ubiłam dodałam cukier puder do smaku. Serek połączyłam z bitą śmietaną i delikatnie wymieszałam. Opłukane truskawki pokroiłam w plasterki.

Wykonanie ciasta:

Masę podzieliłam na dwie równe części, z każdej z nich wzięłam po łyżce masy i odłożyłam do miseczki. Jedną połowę masy wyłożyłam na pierwszy krążek i położyłam 1/3 pokrojonych truskawek, przykryłam drugim krążkiem i powtórzyłam czynności. Przykryłam trzecim krążkiem i wyłożyłam na niego masę z miseczki poukładałam pozostałe truskawki. Smacznego;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.