piątek, 15 maja 2015

Niebiańskie bułeczki z dżemem

Dzisiaj zrobiłam bułeczki drożdżowe, które są niebiańsko pyszne. Puszyste, będą wspaniałe z jagodami na pewno spróbuję je z nimi zrobić jak przyjdzie sezon na te owoce.















Składniki na zaczyn drożdżowy:

  • 2 łyżki mąki 
  • 3 łyżki mleka
  • 10 g drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
Do ciepłego mleka dodałam mąkę, drożdże, cukier dokładnie wymieszałam i zostawiłam do wyrośnięcia na ok 10 minut.


Składniki na ciasto:
  • 500 g mąki 
  • 250 ml mleka
  • 50 g cukru
  • 60 g masła
  • 1 jajko
  • 2 łyżeczki cynamonu
Mleko lekko podgrzałam, rozpuściłam masło i wlałam do miski dodałam jajko, następnie wsypałam mąkę, cukier, cynamon i  rozczyn. Wszystko dokładnie wymieszałam i wyrobiłam ciasto, przykryłam lnianą ściereczką i pozostawiłam do wyrośnięcia. 


Składniki na kruszonkę:
  • 80 g mąki
  • 50 g masła
  • 4 łyżki cukru 
  • olejek waniliowy
Wszystkie składniki wymieszałam, aż do powstania kruszonki.


Wykonanie bułeczek:
  • 60 g roztopionego masła
  • dżem 
Tortownicę o wymiarach 27 cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Połowę rozpuszczonego masła wlałam na dno tortownicy. Wyrośnięte ciasto drożdżowe podzieliłam na 12 równych kawałków. 
Z każdej porcji ciasta uformowałam placuszek na środku którego nałożyłam łyżeczkę dżemu, zlepiłam rogi i uformowałam okrągłe bułeczki. Każdą obtoczyłam w maśle i włożyłam do tortownicy. Bułki przykryłam ściereczką i pozostawiłam do wyrośnięcia. Na wyrośnięte bułeczki wylałam pozostałe masło i posypałam kruszonką. Piekłam w 180 stopniach C ok 30 minut, do lekkiego zarumienienia. Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.