piątek, 3 kwietnia 2015

Mazurek z lemon curd i dżemem jabłkowym

Chciałam dzisiaj życzyć wszystkim, którzy zaglądają na mojego bloga radosnych, rodzinnych Świąt Wielkiej Nocy,aby ten czas wlał w Wasze serca ukojenie i spokój. Życzę wszystkim, aby odnaleźli w te Święta nadzieję  na lepsze jutro.


Może ktoś jeszcze nie wie jakiego mazurka zrobić, więc podpowiadam przepis na szybkie, lekko kwaśne ciastO.













Składniki na ciasto: 2 mazurki 
  • 35 dkg mąki
  • 25 dkg margaryny
  • 12 dkg cukru
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Wymieszałam składniki ciasta. Podzieliłam na 2 części i piekłam 2 placki w temperaturze 200-220 stopni C, aż się zarumienią.



Składniki na lemon curd:

  • 2 duże jajka
  • 2 żółtka
  • 150 g cukru pudru
  • 60 g masła
  • skórka i sok z 2,5 dużych cytryn 

Najlepiej wszystkie czynności robić wykorzystując łaźnię wodną. Czyli do garnuszka wlałam wodę postawiłam na palniku, na rondelek położyłam miskę  w której  roztrzepałam jajka, żółtka i cukier całość ubijałam trzepaczką ok 3 minut, następnie dodałam resztę składników i mieszałam  do zgęstnienia kremu.


Wykonanie:

  • 1 słoiczek dżemu jabłkowego


Ostudzony placek posmarowałam dżemem , następnie nałożyłam masę lemon curd i całość ozdobiłam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.