środa, 29 kwietnia 2015

Ciasto Islandzkie.

Pomysł na upieczenie tego ciasta "urodził się" w pracy. Dzisiaj zobaczyłam cudnie czarne ciasto, niestety osoby, które go próbowały twierdziły, że raczej nie nadaje się do jedzenia. Osoba, która go piekła twierdziła, że jest to ciasto islandzkie. 
Poszukałam w internecie i znalazłam poniższy przepis, okazał się strzałem w dziesiątkę ciacho jest przepyszne, bardzo je polecam.











Składniki na ciasto:

  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka kakao 
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 szklanka naturalnej maślanki 
  • 1 niepełna szklanka oleju
  • 1 niepełna szklanka wody
  • 1 i 3/4 szklanki mąki
Do miski wsypałam wszystkie sypkie składniki i dokładnie wymieszałam, następnie dodałam maślankę i olej. Powstałe ciasto rozrzedzałam powoli woda do momentu uzyskania konsystencji gęstej śmietany.
Piekarnik rozgrzałam do temperatury 180 stopni C (termoobieg).  Do blaszki  o wymiarach 28 
x 24 cm wyłożonej papierem do pieczenia wlałam ciasto i piekłam ok 30 minut ( do suchego patyczka).

Składniki na polewę czekoladową:
  • 125 g margaryny
  • 1/2 szklanki cukru
  • 4 łyżki mleka
  • 4 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka żelatyny
W garnuszku rozpuściłam margarynę z mlekiem i cukrem. Po zdjęciu z ognia dodałam kakao, żelatynę i dokładnie wymieszałam.


Wykonanie ciasta:

Na ciasto wylałam gorącą polewę czekoladową i pozostawiłam do wystudzenia. Smacznego;)







2 komentarze:

  1. To ciasto w moim guście. Szkoda tylko, że raczej go nie zrobię, bo mój Mąż nie lubi bardzo ciemnych ciast, a sama nie zjem całego :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można zrobić połowę porcji zaprosić koleżankę i zrobić babski wieczór;)

      Usuń

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.