poniedziałek, 3 lutego 2014

Ciasto jabłkowo-cynamonowe na biszkopcie.

To ciasto powstało z braku czasu, zostałam poproszona o upieczenie placka na imieniny, a ponieważ wróciłam już do pracy to czasu mam troszkę mniej, dlatego muszę teraz robić ciasta szybkie. Oto właśnie przykład takiego placka;)












Składniki na biszkopt:
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka octu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia



Całe jajka wbiłam do miski, ubijałam je z cukrem przez jakieś 10 minut, następnie dodałam zmieszane mąki wraz z proszkiem do pieczenia, na koniec dodałam ocet. Ciasto przelałam do blaszki o wymiarach 35,5 x 20 cm. Piekarnik nagrzałam do 170 stopni C i upiekłam ciasto do tzw. suchego patyczka. Ciasto zostawiłam do wystudzenia.


Składniki na masę jabłkową:
  • 800 g jabłek 
  • 3 galaretki agrestowe
Jabłka obrałam starłam na tarce o dużych oczkach i gotowałam pod przykryciem ok 10 minut. Następnie wyłączyłam gaz i wsypałam do jabłek galaretki i dokładnie wymieszałam.



Składniki na masę cynamonową:

  • 800 ml śmietany 30%
  • 3 łyżki żelatyny
  • cynamon 
  • 3 łyżki cukru pudru
Śmietanę ubiłam pod koniec ubijania dodałam cynamon i cukier. W tym czasie rozpuściłam żelatynę i dodałam ją do bitej śmietany.



Składniki na polewę:
  • 4 łyżki cukru
  • 2 łyżki jogurtu greckiego
  • 3 łyżki kakao
  • 60 g masła
  • 1 łyżeczka żelatyny

Żelatynę zalałam zimną wodą i pozostawiłam do spęcznienia następnie rozpuściłam w kąpieli wodnej, w tym czasie pozostałe składniki włożyłam do rondelka i podgrzewałam na gazie do czasu uzyskania gładkiej masy. Połączyłam rozpuszczoną żelatynę z kakaową masą i pozostawiłam całość do ostudzenia. 

Wykonanie ciasta:

Na wystudzone ciasto wylałam masę jabłkową po jej stężeniu, nałożyłam masę cynamonową, na koniec ciasto posmarowałam polewą. Smacznego;)

6 komentarzy:

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.