poniedziałek, 24 czerwca 2013

Czekoladowy torcik bez pieczenia palce lizać;)

To ciasto zrobiłam kiedy dzieciaczki siedziały przez 4 tygodnie w domu z powodu choroby. Bidulki już miały dosyć siedzenia z nosem przy szybie i obserwowaniem co się dzieje za oknem. Nudziły się okropnie i niczym nie można ich było zainteresować, Basia złapała jedna z moich książek kulinarnych i zaczęła oglądać zdjęcia kiedy zobaczyła to ciasto i zapytała się czy zrobię im, no i zrobiłam. Warto było, jest naprawdę pyszne;)











Składniki na masę:
  • 250 ml mleka
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 3 żółtka
  • 300 g gorzkiej czekolady
  • 150 g masła

Do rondelka wlałam mleko dodałam mąkę ziemniaczaną, żółtka wszystko wymieszałam i gotowałam tak długo, aż masa zgęstniała. Następnie pozostawiłam budyń do ostygnięcia.
W tym czasie w łaźni wodnej rozpuściłam czekoladę,  w drugiej miseczce ubiłam masło na puszysty krem. Rozpuszczoną czekoladę ostudziłam i powoli wlewałam do masła jednocześnie ubijałam masę na średnich obrotach. Następnie dodałam ostudzony budyń i wszystko dokładnie wymieszałam.


Wykonanie ciasta:
  • 200 ml mleka
  • cukier waniliowy
  • 150 g podłużnych biszkoptów
Do miski wlałam  mleko i dodałam cukier. Połowę biszkoptów zamaczałam w mleku i ułożyłam na dnie tortownicy. Na tak przygotowaną warstwę biszkoptów nałożyłam połowę masy, na którą położyłam biszkopty, które zamoczyłam w mleku. Pokryłam je resztą masy czekoladowej i wstawiłam całość do lodówki. Smacznego;)

2 komentarze:

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.