piątek, 19 lutego 2016

Mocno czekoladowe babeczki słoneczniki i biedroneczki.

Musiałam coś szybko wymyślić na urodziny koleżanki z pracy, która lubi czekoladę.... i tak powstały te babeczki. Pomysł na ozdobienie muffinek słoneczników został zaczerpnięty z internetu, biedroneczki to pomysł autorski;)
Wszystkim smakowały , więc chyba się udały;)

















Składniki na 12 sztuk babeczek;

  • 250 g gorzkiej czekolady
  • 80 g masła lub margaryny
  • 90 g cukru
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki jogurtu greckiego
  • 100 g mąki
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenie
  • olejek waniliowy

200 g czekolady wraz z masłem rozpuściłam w kąpieli wodnej. ( Rondelek z wodą podgrzewamy na gazie, połamaną czekoladę  wkładamy do metalowej suchej miski, którą umieszczamy na rondelku. Doprowadzamy wodę do wrzenia i wyłączamy gaz, czekoladę mieszamy, aż do jej całkowitego rozpuszczenia. Jeżeli zajdzie taka potrzeba można powtórnie włączyć gaz). Pozostałą czekoladę pokroiłam na małe kawałki.
Ubiłam trzepaczką jajka z cukrem , następnie dodałam rozpuszczoną czekoladę,  całość wymieszałam. W osobnej misce połączyłam mąkę, sodę i proszek do pieczenia. Do masy jajeczno- czekoladowej dodałam jogurt, mąkę i wymieszałam do połączenia wszystkich składników. Na koniec do masy wsypałam połamaną czekoladę. 
Formy do muffinek wypełniłam do 2/3 wysokości i piekłam 20 minut w temperaturze 
180 stopni C (góra dół).

Składniki na masę z białej czekolady:

  • 200 g białej czekolady
  • 175 g margaryny lub masła
  • barwniki spożywcze
Czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej. Jeszcze do ciepłej masy dodałam masło i wszystko dokładnie wymieszałam. W razie konieczności można powstałą masę lekko ochłodzić w lodówce.


Do ozdabiania:

Paczka ciastek typu Oreo.

Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.