piątek, 19 lutego 2016

Piernik Pani Irenki

To jest kolejny przepis, który odkryłam czytając książkę o jakże wyciszającym tytule " Szczęście w cichą noc" autorką  jest Anna Ficner - Ogonowska. 
W tym świecie gdzie, wciąż się człowiek spieszy, gdzie tak rzadko ludzie są wobec siebie bezinteresowni, miło jest zagłębić się w lekturę pełną ciepła i miłości. Taka jest ta książka, dosyć dawno ją czytałam, ale do teraz gębula mi się uśmiecha, kiedy  sobie ją przypominam.
Ciasto jest wyborne takie jak książka, polecam jedno i drugie;)






Składniki na tortownicę o średnicy 25 cm :
  • 3 szklanki mąki
  • 1 opakowanie przyprawy do piernika
  • 2 łyżki ciemnego kakao
  • 150 g masła
  • 1 1/2 szklanki cukru
  • 3 jajka
  • 3 łyżki miodu
  • 3 łyżeczki sody

Jajka utarłam z cukrem na puszysta masę, następnie dodałam płynny miód, mąkę wymieszaną z sodą, przyprawę do piernika, kakao i zagniotłam gładkie ciasto.
Podzieliłam je na 3 równe części, rozwałkowałam i upiekłam 3 jednakowe placki. 
Piekłam w temperaturze 160 stopni C (góra-dół).


Składniki na krem:
  • 1 1/2 szklanki mleka
  • 2 łyżki kaszy manny
  • 250 g masła
  • 1 1/2 szklanki cukru
  • aromat waniliowy
  • słoik powideł śliwkowych ( bez cukru)
Ugotowałam kaszę mannę na mleku, wystudziłam ją. Masło utarłam z cukrem na puszystą masę, następnie nie przerywając ucierania do masy dodawałam po jednej łyżce wystudzonej kaszy, na koniec dodałam aromat waniliowy.


Wykonanie ciasta:

Wystudzony krążek ciasta posmarowałam grubo powidłami śliwkowymi, a następnie kremem, przykryłam drugim krążkiem, ten także posmarowałam powidłami i kremem, przykryłam trzecim krążkiem. Piernik owinęłam folią do żywności i pozostawiłam na 1-2 dni w chłodnym miejscu. Przed podaniem polałam wierzch ciasta białą polewą czekoladową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.