piątek, 16 sierpnia 2013

Szybkie knedle śliwkowe

Jak często zdarza się nam wpadać do domu z poczuciem, że nie ma szans na zrobienie obiadu przed powrotem dzieciaków do domu? Dzisiaj chcę zaproponować ekspresowe knedle śliwkowe, pamiętam jak moja mama chciała zrobić knedle to wiązało się to z gotowaniem ziemniaków i całą tą zabawą. Kilka lat temu wpadła mi w ręce jakaś gazeta gdzie znalazłam przepis na knedle z truskawkami, po ich zrobieniu stwierdziłam, że ciasto nadaje się także to knedli śliwkowych. Od tej pory w moim domu zagościł ten przepis na stałe tylko zmieniam owoce.
Mogę powiedzieć, że dzisiejsze knedle zrobiły moje maluchy czyli 2,5 latek i prawie 5 latka, ugniotły ciasto, ja pomagałam im tylko w klejeniu.











Składniki na 24 duże knedle:
  • 300 g miękkiego twarogu
  • 300 g mąki
  • 1,5 żółtka
  • mleko
  • śliwki
  • cukier
  • cynamon
Ser, mąkę, żółtka zagniotłam, dodałam tyle mleka, aby uzyskać miękkie ciasto. Następnie uformowałam cienkie placuszki na które nakładałam wypestkowane śliwki. Do środka śliwek wsypałam troszeczkę cukru wymieszanego z cynamonem. Na koniec wszystko dokładnie skleiłam i zrobiłam knedle.
W garnku ugotowałam wodę dodałam sól i odrobinę oleju, na wrzącą wodę wrzuciłam knedle i gotowałam do ich wypłynięcia.
Po wyciągnięciu knedli polałam je jogurtem (można dodać odrobinę cukru) i posypałam cynamonem. Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.