środa, 3 czerwca 2020

Rogaliki drożdżowe

    

    Kwarantanna narodowa zmusiła nas wszystkich do zmiany naszego stylu życia. U mnie w rodzinie bardzo pozytywnie te miesiące wpłynęły na nasze postrzeganie rzeczywistości i nas samych. 
Dzieci zobaczyły, że nauka może być przyjemnością, a nie tylko obowiązkiem. Ja rozpoczynając pracę zdalną zastanawiałam się czy będę na tyle poukładana, aby narzucić sobie dyscyplinę porannego wstawania i pracy, no i udało się ;) Mój Krzysiek zdał na 6+ wyciszanie wszelkich nieporozumień. 
Czas ten pozwolił nam, także zobaczyć kto jest przyjacielem, a na kogo nie ma szans liczyć w skrajnych sytuacjach. Dzieci zobaczyły, że nie zawsze Ci którzy mienią się ich przyjaciółmi  rzeczywiście są nimi. Był to czas wyciszenia, ale też strachu o zdrowie najbliższych, przewartościowały się nasze priorytety. Mam nadzieję, że czegoś się nauczyliśmy i te dobre rzeczy, które się zdarzyły zostaną w nas na zawsze.
W trakcie tego czasu mogłam przeglądnąć przepisy, które  kiedyś dostałam od znajomych i trafiłam 
na poniższy czyli super mięciutkie i pyszne rogaliki. Moja Basia dzięki temu przepisowi nauczyła się zwijać ślicznego kształtu rogaliki;)













Składniki na 32 szt. rogalików:
  • 250 g rozpuszczonej margaryny
  • 1/ 4 szkl. ciepłego mleka
  • 50 g świeżych drożdży
  • 4 łyżki cukru
  • 3 szkl. mąki pszennej
  • 1 jajko
  • dżem lub inne nadzienie
Do garnuszka z ciepłym mlekiem dodałam cukier i drożdże, całość dokładnie wymieszałam.
Do miski wsypałam mąkę, dodałam jajko, przestudzoną margarynę na końcu drożdże z mlekiem ciasto wymieszałam i na godzinę pozostawiłam w lodówce.


Składniki na lukier:
  • 1 białko
  • 1 szkl. cukru pudru
Do białka wyspałam cukier i mieszałam do uzyskania gęstej masy. 


Wykonanie rogalików:

Piekarnik nagrzałam do 200 stopni C.
Ciasto podzieliłam na cztery równe części, każdą z nich rozwałkowałam i ponownie podzieliłam tym razem na osiem równych trójkątów. Na podstawę trójkąta położyłam nadzienie i ciasto zwinęłam w kierunku wierzchołka trójkąta, zakręciłam rogi i tak powstałe rogaliki włożyłam do piekarnika na ok. 15 minut.
Po wyjęciu rogali z piekarnika jeszcze ciepłe posmarowałam lukrem. Smacznego;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.