piątek, 9 marca 2018

Tort Czarny Las wg. Agnieszki.


Kolejny tort, który w końcu doczekał się zrobienia. I tak jak w torcie węgierskim jego przygotowanie, wciąż był odkładane przez poncz. 
Poniższy tort został zrobiony dla kolegi z okazji 42 urodzin. 








Składniki na ciasto tortownica o średnicy 25 cm 
  • 6 jajek 
  • 155 g mąki 
  • 50 g ciemnego kakao 
  • 200 g cukru pudru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
Białka ubiłam na sztywną pianę nie przerywając ubijania dodawałam po jednej łyżce cukru, a następnie po jednym żółtku. W misce wymieszałam mąkę, kakao i proszek do pieczenia ,całość delikatnie połączyłam z masą jajeczną. Spód tortownicy wyłożyłam papierem do pieczenia. Masę wylałam do blaszki i piekłam w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni Celsjusza ok 30 minut (do suchego patyczka). 
Po upieczeniu ciasto pozostawiłam do całkowitego wystudzenia. 

Składniki na masę :
  • 1000 ml śmietany 30%
  • 2 lyżki żelatyny
  • 3 łyżki cukru pudru 
Żelatynę zalałam niewielką ilością zimnej wody i pozostawiłam do napęcznienia, następnie rozpuściłam nad łaźnia parową.
Śmietanę  ubiłam pod koniec ubijania dodałam  rozpuszczoną żelatynę i cukier puder. 

Składniki na żelkę wiśniową:
  • 2 duże słoiki wiśni w kompocie
  • 2-3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • nalewka domowa
Odsączyłam wiśnie, odłożyłam do pojemnika i zalałam niewielką ilością domowej nalewki. Do szklanki kompotu wsypałam mąkę i dokładnie wymieszałam. Pozostały kompot przelałam do rondelka i zagotowałam. Wlałam szklankę z mąką. Całość ugotowałam. Do powstałego kisielu, włożyłam wiśnie, i pozostawiłam do wystudzenia. Żelka ma mieć konsystencję gęstej śmietany.


Wykonanie ciasta :
Biszkopt podzieliłam na trzy równe części. Wszystkie blaty nasączyłam ponczem zrobionym z domowej nalewki i ciepłej wody. Następnie. blaty przełożyłam żelką i bitą śmietaną. Smacznego ☺️

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.