środa, 10 stycznia 2018

Tort lokomotywa.

Ten tort zrobiony został dla Irka, który lubi smak czekolady i pociągi. 





Składniki na ciasto średnica tortownicy 25cm:

  • 1 i 1/3 szkl. mąki
  • 1 i 1/2 szkl. cukru
  • 3/4 szkl.  kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2/3 szkl. oleju
  • 4 jajka
  • cukier waniliowy
  • 50 g pokruszonej gorzkiej czekolady
Do jednej miski wsypałam suche składniki. W drugiej wymieszałam wszystkie mokre. Następnie połączyłam zawartość dwóch misek i wymieszałam. Całość przelałam do wysmarowanej tortownicy i wstawiłam do nagrzanego piekarnika do 180 stopni C. Ciasto piekłam do efektu tak zwanego suchego patyczka. Po upieczeniu pozostawiłam ciasto do całkowitego wystygnięcia.

Skladniki na masę czekoladową:

  • 800 ml śmietany 30%
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 1 łyżka żelatyny 
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 3 łyżki ciemnego kakao 
Żelatynę zalałam zimną wodą i pozostawiłam do napęcznienia, następnie rozpuściłam w łaźni parowej. 100 ml śmietany podgrzałam uważając, aby nie dopuścić do jej wrzenia. Do ciepłej śmietany dodałam połamaną czekoladę i całość mieszkałam, aż do całkowitego jej rozpuszczenia, następnie dodałam wcześniej przygotowaną żelatynę. 
Pozostałą śmietanę ubiłam pod koniec ubijania do masy dodałam rozpuszczoną czekoladę i cukier puder. 

Wykonanie ciasta:

Po całkowitym wystudzeniu ciasta pokroiłam go na 3 części, które przełożyłam masą. Smacznego :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.