czwartek, 12 lutego 2015

Tort Sudoku

Ten tydzień miał być pełen wrażeń nie tylko dla dzieci, ale i dla dorosłych. W poniedziałek po treningu Basi mieliśmy szaleć na sankach, dzisiaj zarezerwowaliśmy bilety do kina na Pingwiny z Madagaskaru, jutro i w czwartek przyjeżdżają dziadkowie, bo jest  dzień Babci i Dziadka w przedszkolu, a w sobotę wizyta u mojego kuzyna. Jednak życie układa swoje plany Adaś złapał gdzieś jelitówkę, więc wszystko zostało odwołane. Jedynie uda nam się spotkać dziadków na przedstawieniu u Basi, ale nawet nie możemy ich zaprosić do nas do domu, aby nie złapali tego paskudztwa od Adasia. Bardzo nam zależało na spotkaniu się z nimi, bo dzisiaj są urodziny dziadka. Stąd ten tort. Pomysł podrzucił mi Krzysiek wykonanie moje;)
















Składniki na biszkopt:
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanka cukru
  • 1/2 szklanka mąki
  • 1/8 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1/2 łyżka octu
  • 1 łyżeczki proszku do pieczenia



Całe jajka wbiłam do miski, ubijałam je z cukrem przez jakieś 10 minut, następnie dodałam zmieszane mąki wraz z proszkiem do pieczenia, na koniec dodałam ocet. Ciasto przelałam do tortownicy 27 cm. Piekarnik nagrzałam do 170 stopni C i upiekłam ciasto do tzw. suchego patyczka. Ciasto zostawiłam do wystudzenia.


Składniki na galaretkę:

  • 3 galaretki truskawkowe 
  • 1 l wody

Galaretki rozpuściłam w gorącej wodzie. Pojemnik o średnicy 20 cm wyłożyłam folią spożywczą, tak aby można było wyciągnąć galaretkę po całkowitym jej stężeniu. Do tak przygotowanego pojemnika przelałam galaretkę i pozostawiłam na kilka godzin w lodówce.  




Składniki na masę serową:

  • 1000 g sera białego zmielonego
  • 2 bite śmietany w proszku
  • 400 ml mleka
  • 2 galaretki cytrynowe rozpuszczone w 500 ml wody
  • 2 łyżeczki żelatyny rozpuszczonej w wodzie

W 400 ml zimnego mleka ubiłam na sztywno śmietany, dodałam biały ser, lekko tężejącą galaretkę i żelatynę. Całość dokładnie wymieszałam i pozostawiłam w chłodnym miejscu. 


Wykonanie ciasta:

Na ostudzony biszkopt wylałam ok 1,5 szklanki masy serowej, pozostawiłam w chłodnym miejscu, aby lekko stężała , następnie położyłam na masę krążek z galaretki i zalałam resztą masy serowej.
Tort wstawiłam na noc do lodówki. Smacznego;)
Ozdoby zostały wykonane z czekolady.

2 komentarze:

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.