piątek, 15 sierpnia 2014

Lody z chałwy czyli słodka końcówka lata na romantyczne wieczory;)

Dzisiaj zaplanowaliśmy z dzieciakami wycieczkę rowerową i tak sobie pomyślałam, że fajnie będzie jak po powrocie będzie można zjeść coś dobrego i chłodnego. Po półtoragodzinnej przejażdżce rozpaliliśmy grilla zjedliśmy rybki, a na koniec podałam pyszne lody chałwowe;) 
Polecam z całego serca są naprawdę pyszne!!!








Składniki na ok 1, 5 litra lodów:

  • 5 żółtek
  • 5 białek
  • 400 g chałwy 
  • 600 ml zimnej  śmietanki 30%
  • 1/2 szklanki cukru
  • rodzynki, pistacje
Śmietanę ubiłam i pozostawiłam w lodówce do schłodzenia.
Chałwę zmiksowałam i odłożyłam w misce, następnie ubiłam żółtka na puszystą masę do której dodałam chałwę. Wszystko dokładnie wymieszałam.
Białka ubiłam na sztywną pianę na koniec dodałam cukier i tak długo ubijałam, aż cukier całkowicie się rozpuścił.
Do piany dodałam masę chałwową i delikatnie, ale dokładnie wymieszałam, następnie wszystko połączyłam ze schłodzoną bitą śmietaną. Całość ponownie dokładnie wymieszałam dosypałam rodzynki, przelałam do foremki i włożyłam do zamrażarki na kilka godzin. Smacznego;)

2 komentarze:

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.