czwartek, 15 maja 2014

Ciasto truskawkowy Kubuś;)

To ciasto powstało z tęsknoty za moją kochaną rodzinką, musiałam ich zostawić i wyjechać , dlatego wracając do nich upiekłam, coś co mi zakiełkowało w głowie w trakcie jazdy. Ciasto nie miało nazwy, więc Basia ją wymyśliła;)








Składniki na biszkopt: 
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka octu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia



Całe jajka wbiłam do miski, ubijałam je z cukrem przez jakieś 10 minut, następnie dodałam zmieszane mąki wraz z proszkiem do pieczenia, na koniec dodałam ocet. Ciasto przelałam do blaszki o wymiarach 20 x 36 cm. Piekarnik nagrzałam do 170 stopni C i upiekłam ciasto do tzw. suchego patyczka. Ciasto zostawiłam do wystudzenia. Następnie zimne przekroiłam na dwa placki dolny był nieco grubszy od górnego.


Składniki na pomarańczową masę:

  • 1 litr soku pomarańczowo marchewkowo jabłkowego
  • 3 budynie waniliowe
W 300 ml soku rozpuściłam budynie, resztę soku ugotowałam, następnie wlałam do niego sok z rozpuszczonymi budyniami i energicznie mieszałam, tak aby nie powstały grudki. 


Składniki na białą masę (tą masę należy robić po całkowitym wystudzeniu pomarańczowej masy):
  • 4 bite śmietany w proszku
  • 800 ml mleka
  • 3 łyżki rozpuszczonej żelatyny
Mleko ubiłam dodałam śnieżki i zrobiłam bitą śmietanę. Żelatynę zalałam zimną wodą zostawiłam do napęcznienia na 10 minut, po tym czasie rozpuściłam ją w gorącej kąpieli. Żelatynę cieniutkim strumieniem wlałam do bitej śmietany.

Wykonanie ciasta:

  • 1/2 kg truskawek
  • 2 paczki malinowych delicji 
  • biszkopt (wcześniej upieczony)
Na dolny blat biszkoptu wylałam gorący budyń ułożyłam na ciepłej masie delicje i całość pozostawiłam do wystudzenia. Drugą część biszkoptu pokruszyłam, wymieszałam z bitą śmietaną i pokrojonymi truskawkami. Po całkowitym wystudzeniu pomarańczowej masy nałożyłam na nią bitą śmietanę. Pozostawiłam do stężenia. Smacznego ;)

2 komentarze:

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.