piątek, 18 kwietnia 2014

Babka na oleju

Moja mama nie przepada za babką piaskową natomiast lubi babkę na oleju, dlatego na naszym świątecznym stole zagości w tym roku babka olejowa;) Jest smaczna chociaż mi bardziej smakuje piaskowa ;)
 To propozycja dla wszystkich, którzy lubią "wilgotne" ciasta.







Składniki na babkę:

  • 4 jajka 
  • 1 szklanka cukru
  • 2 szklanki mąki 
  • 1 1/2 szklanki oleju
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki kakao

Jajka utarłam z cukrem na puszystą masę. Mąkę zmieszaną z proszkiem dodałam do masy jajecznej na przemian z olejem. Kiedy uzyskałam gładką konsystencje do 1/3 ciasta dodałam kakao. Foremkę do babki z kominem posmarowałam masłem i posypałam bułką tartą. Wlałam białą część ciasta, następnie kakaową. Babkę piekłam w temperaturze 150 stopni C (termoobieg) do suchego patyczka.
Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.