niedziela, 8 grudnia 2013

Przysmak jogurtowy o smaku czekoladowo truskawkowym.

Od kilku dni miałam zabrać się za to ciasto został mi  kawałek biszkoptu i dumałam co z nim zrobić. Pomyślałam, że fajnie będzie zjeść coś co nie będzie bardzo słodkie. I oto wynik moich przemyśleń;)




















Składniki na masę czekoladową:
  • 800 g jogurtu greckiego
  • 2 czekolady ( ja wzięłam 1 gorzką i 1 mleczną)
  • 2 łyżki żelatyny
  • 220 g białego serka o bardzo zbitej strukturze ( zastosowałam serek do sałatek Pilosa, był leciutko słonawy i to dało ciastu bardzo specyficzny smak)
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 3 łyżki kakao
 
 
 
Ser biały zmiksowałam z niewielką ilością jogurtu do otrzymania gładkiej masy, dodałam cukier, kakao, dolałam pozostałą część jogurtu i dokładnie wymieszałam. W tym czasie w kąpieli wodnej rozpuściłam czekoladę, a żelatynę zalałam niewielka ilością zimnej wody i zostawiłam do napęcznienia. Kiedy czekolada całkowicie się rozpuściła wlałam ją do masy jogurtowej , którą energicznie mieszałam, aby nie powstały grudki czekolady (chociaż moim zdaniem takie grudki mają swój urok;). Miseczkę z żelatyną włożyłam do gorącej wody i mieszałam, tak aby całkowicie rozpuścić żelatynę. Wlałam ją cienkim strumieniem do wcześniej przygotowanej masy, ale tym razem należy bardzo dokładnie mieszać całość podczas dodawania żelatyny, aby nie powstały jej grudki. Masę pozostawiłam do lekkiego stężenia.




Składniki na masę truskawkową:

  • 200 g mrożonych truskawek
  • 3 bite śmietany w proszku
  • 400 ml mleka
  • 1 łyżka żelatyny
Zimne mleko ubiłam na "bitą śmietanę" dokładnie zmiksowałam truskawki i połączyłam z wcześniej przygotowaną bitą śmietaną. W tym czasie rozpuściłam żelatynę w niewielkiej ilości gorącej wody. Dodałam ją do masy truskawkowej i dokładnie wymieszałam.


Wykonanie ciasta:

Na placek biszkoptowy wylałam tężejącą masę czekoladową i włożyłam do lodówki. Kiedy masa już stężała, wylałam na nią masę truskawkową i ponownie włożyłam ciasto do lodówki. Jeżeli nie mamy placka biszkoptowego można wykorzystać biszkopciki.   

4 komentarze:

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.